February 8, 2013

Zapin Datuk Temenggong


Dari pagi tadi aku dok ulang lagu Zapin Datuk Temenggong, dendangan Datuk M. Daud Kilau.

Cukup tertarik aku dengan kata-kata nasihat dalam lagu tu. Sangat sesuai untuk mereka-mereka yang gemar sangat nak buat aksi planking ni.


*pandang tempat lain sambil posing hantu susu*

Wahai adikku si bunga bangsa,
Hormatlah pada ibu dan ayah,
Pakai nasihat simpan di dada,
Itulah suluh dihari muka.

Tekun belajar setiap hari,
Jangan kau malas nanti kau rugi,
Tiang agama engkau tuntuti,
Supaya senang di akhir nanti.

Akhir skali abang berkata,
Nasihat abang jangan kau lupa,
Pada negara jangan derhaka,
Agar hidupmu aman sentosa.


AKUBUKANSUPERMAN: Dengar nasihat abang ni yer adik-adik

6 ulasan:

Siti said...

silap planking tercium taik anjing. kehkehkeh...

bukankosong said...

nih stail baru ke apa?

bakal jd trend nih

W. Hidney said...

siti... insyallah tak hahaha

bukankosong... lol dah trending lama dah. i ingat i sorang yg lambat hahaha

zixol said...

haha dah kenapa amik gambar mcm tu

Hulubalang said...

memang sah..ko bukan superman...

W. Hidney said...

zixol... hahaha sajer buang tebiat

hulubalang... memang sesuai dengan tajuk kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...