AKUBUKANSUPERMAN

August 15, 2012

Tips menjawab soalan cepumas

Jangan nak over excited dulu. Entry ni bukan untuk bagi tips camner nak jawab soalan cliche hari raya untuk korang yang bujang.

Bukan.

Tapi soalan cepumas yang aku maksudkan kat sini adalah soalan yang orang tanya tapi sebenarnya dia dah tau jawapan kepada soalan tu.

Contohnya kalau korang tengah cari minyak rambut kat Tesco. Tetiba sorang minah salesgirl datang dan tanya, "Cari apa encik?"

Apa korang jawab?

Cuba jawapan ni sambil buat muka toya. "Cari tayar tayar motor. Saya nak 5. Ader tak?"

Atau mungkin bila korang tengah cuci kereta, tetiber orang datang tanya, "Boowat apew tew?" sambil pulas-pulas tangan gedik.

Mungkin korang boleh jawab, "Tengah noreh getah ni ha."

Aku cukup suka kalau orang tanya soalan cepumas kat aku.

Memang akan OREN orang yang tanya soalan tu lepas tu. Priceless bila tengok muka diorang hahaha.

Ada hari tu housemate aku tanya, "Dah nak tido ker?" bila dia nampak aku nak masuk bilik tido. Aku jawab, "Tak la. Nak gi membajak kejap."

Aku suker sangat!

Sukeeeeeeer sangat!

Berikut adalah contoh lain tapi dalam konsep yang berlainan yang aku gunapakai dalam penulisan aku.


Panjang sungguh story. Mesti korang nak tau mana tips nya kan?

Tips nya korang fikirlah sendiri.

Kui kui kui kui...

AKUBUKANSUPERMAN: Ada beran? Hahaha...

6 ulasan:

ct cucubi said...

chaiiiiiittttt

W. Hidney said...

ct... hahaha camat arew rayew wak

Siti said...

ada yg kena kerat 18 ni karang....hahaha...

W. Hidney said...

siti... hahaha ngeri nya

oshinz said...

tetibe bubuh entri pakai stokin sebelah lain sebelah lagi lain. heih.. ape ni?

tapi soalan yang macam tu adalah salah satu cara orang melayu menunjukkan keramahannye. mungkin sebagai langkah untuk mulakan perbualan.

W. Hidney said...

oshinz... hehe sebab picture tu ada kaitan dgn apa yg i nak cakapkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...