AKUBUKANSUPERMAN

August 21, 2011

Beli baju raya


Baju biru potongan klasik atau baju ijau cekak musang?

Dua-dua pun cantik.

"Kalau awak, awak pilih yang mana?" Aku tanya dengan handsomenya kat mamat salesperson tu, sekadar nak beramah mesra. Orang kata customer yang kekwat adalah seburuk-buruk customer.

"Potongan klasik ni lawa. Cutting unisex. Kalau pakai dengan kain pelikat labuh boleh double jadi baju kurung. Dapat dua baju dengan harga satu." Jawabnya dengan sungguh konfidennya.

Eh eh budak ni. Aku ni ada iras-iras makcik ker nak beli baju kurung? Ada jugak yang kena sumbat dalam lubang jamban kang.

"Sesuai kalau awak yang pakai kot. Jangan lupa pakai tudung ek. Sejuk mata kalau tengok." Aku memperli dengan penuh adap kemelayuan.

Nasib baik aku tak perli dia sambil duduk bersimpuh...

Mamat tu tarik muka panjang.

OREN la tu...

AKUBUKANSUPERMAN: Orang kata kalau dah cantik pakai kain guni pun tetap lawa ngeee

10 ulasan:

FaizalSulaiman said...

hahahahahaha

agak2 mamat tu menyumpah tak dalam hati?hehehehehehe


perghhh header!!!!love it

ctek8 said...

hahahahahaha sian die rasa oren..
so beli yang mana? :D

sarawakianboy said...

First, header yang cantik tapi mana ke-supermannya. Haha! Happy merdeka raya..

Kau ni Reel, tak baik meng-orenkan mamat tu. Sumpah mamat tu tak jual baju melayu lagi....

Ok, gua komen entri ni sambil duduk bersimpuh tau. Hihi....

p/s: Baju raya semua dah beli ke? :O

W. Hidney said...

faizal... hahaha agaknya la kot. tapi siapa suruh dia perli i hahaha

ctek8... beli yg biru klasik tu kot. boleh jadi baju kurung terus hehehehe

naz... supermannya pergi jalan2 bazaar.so tak ada kat header hahaha. baju raya akan beli esok :)

jejaka anggun said...

kalo kat spore, baju melayu tuh dorang panggil baju kurung. so maybe dia sporean...

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

haha mesti dia hangen ja kan..tp wani lagi suka tgk lelaki pakai baju melayu cekak musang :D

W. Hidney said...

shaz... yer ker? tak nampak macam sporean pon

syafawani... cekak musang should never called cekak in the first place. patutnya dipanggil CEKIK musang LOL

Azura Iznil said...

hahahaaaaaa....terus OREN ye?

incik mumu said...

hahahaaha..
cam haram..
hahahahahaha..

W. Hidney said...

kak zura... memang terus OREN lepas tu

mumu... hehehe bukan senang nak pekenakan orang tanpa alasan yang sangat kukuh. kalau dah dapat peluang tu, harus tidak boleh dilepaskan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...