August 23, 2010

Zaman muda bergetah aku 1

Dulu-dulu, aku dan member-member sehingusan aku suka main polis sentri. Petang jer kitorang akan riuh lari keliling rumah sampai terpelecok kaki terpijak taik lembu. Dah tu balik nangis-nangis, ngadu kat mak. Ingatkan mak akan pujuk, tapi kena balun jugak.

"Ni kenapa buruk sangat perangai ni? Cepat pergi mandi. Sekarang!!!" Kata mak.

Tak pasal-pasal kena piat telinga barang sehasta dua.

Kalau tak main polis sentri, kitorang main
kawin-kawin dan cikgu-cikgu. Zaman dulu mana der PlayStation atau Monopoly. Tu ajer la yang mampu kitorang main.

Kalau main kawin-kawin aku selalu jadi tukang kipas pengantin jer. Sedih aku sebab tak ada yang nak kawin dengan aku. Muka aku gonjeng macam Dr. Rozmey. Kalau pengantin tengok, mesti dia akan ngigau tiga hari tiga malam.

Kadang-kadang aku jadi bapak pengantin, renjis-renjis air bunga jer.

Sedih!

Kalau main cikgu-cikgu plak, aku akan sentiasa jadi guru besar atau penolong kanan HEM. Garang nak mampus. Semua murid tak suka, sebab aku suka baling buku kalau diorang salah eja nama aku. Nak tau apa nama aku kalau aku jadi guru besar?

Mister Mickey Mouse...

Kau ada ker guru besar garang yang nama Mickey Mouse? Tak ada kan?

AKUBUKANSUPERMAN: Budak-budak sekarang main sampai dapat anak. Sangat maju ok!

16 ulasan:

ezam said...

very d tacing.....dh tuo sangat ek skrg ekk..hahaha...tapi suke ayat yg last tue....budak2 skrg maen sampai dapat anak....haisshhhhhhh

encik aidil banting said...

hahaha. so funny

mardhia yusof said...

bro..
xmain masak2 ke dulu?
hekhek..

btul2..sokong yg ayat last..
obviously laa..
issk..;(

Boy said...

laaaa selama ni ingatkan follow blog dr.rozmey..

salah orang ek?

iyllienaz said...

eley..dulu main cop2 tiang je tau kat sekolah..sampai bergegar garaj cikgu2 tu..haha

Maya said...

Hi Hidney,

Ehe...sama la kita, sy dulu kecik2comot main kawen2 and masak2 gak :) Duit kertas pakai daun larak, syiling pakai daun pokok duit2...ngee

-cD- said...

ermm bebudak dulu main bersanding dok atas kerusi or pangkin jer...

bebudak skang main atas katil kat hotel... harus la dapat anak.. hahahah

Ted Hardy said...

hehe meriah zaman kecik2 u :)

W. Hidney said...

Ezam... Tak la tua sangat. Bergetah lagi ni hehehe

Aidil... Hehe u like?

Mardhia... Minat main makan2 jer ngeee

Boy... Carut!!!

Illie... Mcmana main cop2 tu?

Maya... Rindu nak jadi budak balik

Ucuk... Tu la. Advance budak zaman skrg ni

Teddy... Mmg meriah

k.e.r.i. said...

hahahahaha!

itu nama aku dan kawan2 aku kasi kat guru besar kami dulu!

tengku_fir21 said...

hahaha..main kawin-kawin...coollah..tak pernah main kawin-kawin...

FiqaSaleh said...

hahahahha,,dah indah gik maen kawen2... org laki pun da maen kawen2 kah? hhehehe

W. Hidney said...

Keri... Saya kah guru besar itu? Hahaha

Fir... Main dengan akal yang suci k. Main tu elok2

Fiqa... Alah zaman miak dolok. Mei peduli macho ka sik macho. Yg penting fun bah hehe

jejaka anggun said...

main2 buang anak pun ada....

Diloz said...

biar betul nama dia Mickey Mouse?!

haha.funny dude.
=P

W. Hidney said...

Shaz... Tu ar

Diloz... Hehe budak2, semua boleh jadi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...