AKUBUKANSUPERMAN

August 28, 2010

Indonesia oh Indonesia

Aku pernah dah cakap dulu. Apa-apa hal, memang aku yang paling lambat… kecuali makan. Ngee…

Aku suka cekitiau.

Sejak dua menjak ni, heboh kat berita kata orang negara jiran bual hal bakar Jalur Gemilang dan baling najis kat kedutaan kita kat negara diorang. Semuanya gara-gara sikit salah faham yang disensasikan oleh pihak tertentu untuk kepentingan diorang. Kalau dulu, diorang bising pasal kita ‘tiru’ budaya diorang.

Apo? Tak ada akai ka?

Kalau kita nak protes, kita boleh buat onar yang sama kat kedutaan diorang. Tapi kita jauh lebih bijak dan bertamadun dari diorang. Berdiam diri dan protes secara intelek adalah balas dendam yang terindah. Radio-radio kita dah tak mainkan lagu-lagu diorang… sekadar memberi contoh protes intelek kita la.

Apa pun, kita harus terus tenang. Jangan bertindak bodoh. Api jangan lawan dengan api, nanti membakar diri.

Faham tak?

Hidup Malaysia!

AKUBUKANSUPERMAN: Aku tetap sayang pekerja-pekerja Indon aku…

16 ulasan:

ezam said...

betul.

api jangan dilawan dgn api.

api harus dilawan dengan bomba.


sekian.

bye inchek ensem.

selamat berpuasa.

mardhia yusof said...

errk..bro sy pon baru taw la kes indon serang duta msia kat sana..hee..konon busy dgn study,xtgk tv lgsg kat kolej,paper pon xbeli..adei..apa jadi benornye?

p/s:cekitiau tuh apa?

jejaka anggun said...

salah... api jgn lawan ngan api. api lawan ngan minyak petrol. heheh.

W. Hidney said...

Ezam... Betol tu!

Mardhia... Aiyoo kasihannya kita, lambat dpt berita haha

Shaz... Pulak!

Boy said...

haih.. bosan la orang2 camni.. tah pape tah..

p/s: chantek header.. patriotik sgt!

encik aidil banting said...

nice header baru ko. terer jgk ko edit eh ;)

W. Hidney said...

Boy... Haha disengajakan patriotismanya tu

Aidil... Ngee thanks. Biasa2 jer la. Banyak lagi blog yg hebat2 kat luar nu

FiqaSaleh said...

manusia nok sik pande bersyukur nang cam ya... huh..

W. Hidney said...

Fiqa... Menar ya. Sidak ya sik sedar diuntong. Time bencana kita la nok paling awal nulong. Time kita sik nulong dolok mcm2 sidak madah. Memang kedak kacang lupakan kulit

Azura Iznil said...

Ting tong betol depa semua ni...

W. Hidney said...

Kak zura... Tu la pasal. Memang ting tong tahap gaban

amoi said...

header baru?

:D

W. Hidney said...

Amoi... Yup hehe. Sempena lembaran baru di tempat kerja baru. U like?

W. Hidney said...

mardhia... cekitiau tu char kway tiow ngeee

JUSTRIEZAL said...

hahahahah btol ar bro...x yah dilayan prangai org x bertamadun...sbb tu la negara kebelakang...pikiran cetek nauzubillah

W. Hidney said...

justriezal... sampai bila2 diorg tak akan maju kalau terus di'jajah' oleh perasaan dan bukannya fikiran

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...